Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków – „CEEB”
Zgodnie z rozdziałem 5a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (t.j. Dz. U. 2021 r., poz. 554) od 1 lipca 2021 roku rozpoczęło się składanie deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB), która ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.
Każdy budynek, który posiada źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację. Deklarację można złożyć:
- W formie elektronicznej przez internet, bez wychodzenia z domu, żeby to zrobić musisz posiadać profil zaufany albo podpis elektroniczny. Wejdź na stronę www.zone.gunb.gov.pl, naciśnij -> złóż deklarację
- W formie papierowej – wypełniony dokument można będzie wysłaćlistem albo złożyć osobiście w Urzędzie Gminy Gizałki.
Na wysłanie deklaracji obywatele mają:
- 12 miesięcy w przypadku budynków już istniejących,
- 14 dni od uruchomienia nowego źródła ciepła lub spalania paliw w przypadku nowo powstałych obiektów.
Odpowiedzialnym za to zadanie jest Główny Urząd Nadzoru Budownictwa (GUNB).
Więcej informacji na stronie GUNB: www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
Złożenie deklaracji jest obowiązkowe !!!
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Aleksandra Rybarczyk
- opublikował: Sebastian Kuźmikdata publikacji: 2021-07-02 10:57
- zmodyfikował: Sebastian Kuźmikostatnia modyfikacja: 2021-07-02 11:00