Informacje o wyrobach zawierających azbest
Wymagane dokumenty
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Urzędu Gminy.
Opłaty
Informacja nie podlega opłacie skarbowej.
Termin i sposób załatwienia
Nie wymaga odpowiedzi.
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy
Inne informacje
Informację przedkłada się corocznie w terminie do 31 stycznia.
Informację o wyrobach zawierających azbest sporządza się w dwóch egzemplarzach:
- jeden egzemplarz przedkłada się w formie pisemnej Wójtowi,
- drugi egzemplarz przechowuje się przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.
Przed wypełnieniem tej informacji należy sporządzić ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest. Wzór oceny określa załącznik do Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest. Ocenę sporządza się w jednym egzemplarzu i przechowuje się ją wraz z dokumentacją miejsca zawierającego azbest, obiektu, urządzenia budowlanego lub instalacji przemysłowej. Dla budynków oraz obiektów budowlanych niebędących budynkami, dla których prowadzona jest książka obiektu budowlanego na podstawie art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, ocena ta powinna być dołączona do książki obiektu budowlanego.
Dodatkowe informacje udzielane są w Referacie Nieruchomości, Środowiska i Planowania Przestrzennego (pok. nr 8 w bud. przy ul. Kaliskiej 28), tel. (62)7411517.
Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą i osoby prawne przedkładają informację o wyrobach zawierających azbest Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego.